......första snön

när barnen var körda tiill dagis, med full vinterutrustning.............satte jag mej med en kopp nylagad Gevalia........Inte mitt favviskaffe FÖR DET ÄR SLUT...............men bara till imorgon.då styr vi toyotan mot flensburg...för där finns mitt kaffe!!!!! GALA NO 1 WOLLMUNDIG EDEL.........Jag lpvar er-------det är det godaste kaffe någon nånsin har framställt.o det finns ALLTID i vår ägo.
Satt o titade ut när jag såg den första snöflingan för året................FAST 3 + så det la sig ju aldrig...........som det tydligen har gjort på många andra ställen........Se bara på sverige..........de har haft snö nu ett bra tag o snackade med en väldigt kär lillis b idag o han sa att det vräkte ner snö utanför hans fönster på hans arbete..........det va i skåne.....såg själv nyheterna på tv4.värsta kaoset uppåt landet

ser också på en helt underbar liten tjej Fritte J på hennes också väldigt trevliga blogg....det e faktiskt hon som fått mig att börja skriva, att hennes systrar skulle komma o fira höstlov här i danmark ,  men deras tåg är inställda pga snökaos...............
stackars systrarna j som skulle ut i afton o dricka ett glas vitt....antar jag

Tittar man ut här så det enda man ser nu e en jävla massa löv som bara jagar runt. Kan tro de har betalt för att leva liv i vår stora trädgård........oj, nu kommer det lite mer flingor uppifrån.så vi har o hitta på i nästa vecka när mannen i mitt liv e hemkommen från sin lilla tripp han ska i weekenden..........till antwerpen.ska ner o spela boll.........
Så det här nu med vinterkläder till ungarna har vi haft klart me ända sen i somras, när vår nabo plingade på o frågade om storprinsen skulle ha ny overall.....ELLER SOM DANSKARNA SÄGER FLUEDRAKT.............klart drängen ska ha sa vi..............
nej för jag säljer sådana i min affär.så ni kan få den för 500...........yes.det nappade vi på.........KOSTAR ANNARS 1200 i affär...........DET E SÅ DYRT MED SÅNT..........
Fast vi e lyckligt lottade..!!!!
Vi har ju en mindre variant av prins storlek.....SÅHAN FÅR HELT ENKELT ÄRVA de storprins inte kan ha längre................
Vilken tur va!!!!!!

Nu e det bara skor de ska ha................
O det vet vi var det finns!!!!!

schue kai......................WIR TREFFEN UNS MORGEN.................


Kommentarer
Postat av: Anonym

ja så kom snön även till ystad..och kallt är det!
Hate it..snön skall komma i jul veckan..sen kan den försvinna i mitten avfebruari..för sen vil jag ha vår,,
Alwin har vinter stövlar..Gustaf får jag inhandla imorgon....
Jag själv skulle med behöva hitta ett par...

2006-11-01 @ 17:02:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback