ledsen

tänk er själva............

Ni skriver här o berättar om hur vi har det o vad vi gör..då vi inte bor kvar i svealand.....för min Mr P är mitt uppe i karriären...O hur skulle det sett ut...TIGHTA SOM VI ÄR..VI 4 SAMMANBUNDNA..........SKULLE ALDRIG VILJA LEVA UTAN DET VI HAR NU..O KOMMER ALLTID LEVA  MED DET VI HAR........VÅRA 2 PRINSAR O MIN MAN SOM JAG FULLKOMLIGT ÄLSKAR ÖVER DENA JORD...SÅ MINA BARN O MIN MAN ............NI ÄR MITT ALLT-...........

Prova själva på o bo utomlands med allt.....

  • INTE HA ALLTID S´DEN SOCIALA BITEN
  • INGEN SOM KAN STÄLLA UPP I VÅTT O TORRT
  • INTE NÅGON MAN RIKTIGT KAN UMGÅS MED SOM MAN ÄR VAN TILL I SVERIGE..........
  • MANNEN ÄR INTE ALLTID HEMMA
  • SKA PASSAS TIDER O ANNAT.....................MEN SÅ HAR VI JU ALLA...............
MEN ÄNDÅ............

  • VI KLAGAR INTE
  • VI HAR DET VÄLDIGT GOTT TILLSAMMANS O GÖR VAD SOM STÅR PÅ PROGRAMMET..........barnen har sina träningar.....mannan har sina
  • vi hygger oss
  • det är dyrt o bo i detta land...ingen som tänker på det när ni åker """"över "" sundet för att handla som ni tycker är biligt VIN, ÖL O SPRIT..............
Ni vet bara inte hur BILLIGT VI HANDLAR...........DÄR VI HANDLAR..............o vi handlar inte SPRIT......för det använder vi bara när vi har besök.....VILKA  ÄR LÄTTRÄKNADE PÅ 1 ÅR............

VI HANDLAR FAKTISKT DAGLIGVAROR....SPM ÄR FAAAAAAAAAN SÅ MYCKET BILLIGARE I TYSKLAND  ÄN VAD DET ÄR I DANMARK.........ÄVEN VIN, ÖL O SPRIT.....det sist nämnda om vi ska ha nåt speciellt.............
Annar handlar vi

  • maskindiskmedel
  • tvättmedel
  • kattamad
  • CHICKEN MAC DONALDS NUGGETS..............finnns faktiskt de som är PRECIS SAMMA SMAK O ALLT.på FLEGGAARD.DK
  • KRYDDOR.............då snackar vi ST MARIAS ....STORA BURKAR..KOSTAR CA 20 D KR..........JÄMFÖR SJÄLV
  • 3 FLAK CARLSBERG OR WHAT EVER...............110 DKR
  • ARGENTO VIN................6 FLASKOR FÖR 139 D KR........annars i brugsen ......2 för 50 dkr
  • fläskfileer.................4 st för 89 dkr......FRUSNA..................MEN DET ÄR BILLIGT
  • OXFILE..................79 DKR KILOT.............också fruset.......MEN MED SÅG...JA DÅ KAN MAN MINSANN DELA PÅ DET............

JA VI HANDLAR SÅ MYCKET...SÅ VI BEHÖVER NÄSTAN INTE HANDLA MER ÄN MJÄLK O BRÖD.......

ALLTSÅ

VI HAR DET JÄVLIGT BRA HÄR.förrutom om man ser på vad det kostar o dra runt ett hus här i danmark..............
o det är ingen som kan ta det ifrån oss

men det hade varit kul............
OM ALLA SOM SKRIVER KOMENTARER TILL DET JAG SKRIVER.......o har lite mer PÅ SINA HÅRIGA BEN..ÄN VAD NI VERKAR HA..INNAN NI UTTALAR ER..........

VISST......jag ska börja jobba här i JANUARI...............ska börja efter UDSALG ÄR SLUT.....o han i den affärern o jag........JA VI HAR EN LITEN PÅG SAK KANSKEE----------------------------SÅ SNACKA INTE FÖR MYCKET

O vad beträffande min man MR P...............
DÄR ÄR INGEN SOM HAR MED O GÖRA VAD HAN TJ'NAR.O VAD HAN HAR FÖR ÅRSINKOMST..............

DET ÄR INTE FOTBOLL DET HANDLAR OM.........................
DET ÄR HANDBOLL DET HANDLAR OM.........sen är det inte heller alla DRÖMMARE......som kan hamna i det läget vi är i....................UTAN VI KOMMER INTE SLUTA O SPELA EFTER DETTA LAND....................o det blir inte i sverige...............UTAN...U NEVER KNOW.............

O VI M¨R FANTASTISKT MYCKET MYCKET BRA.......

  • SÅ BARA SÅ NI VET..............VI HAR ALDRIG HAFT DET SÅ BRA I HELA VÅRT LIV..SOM VI HAR N
  • BARNEN LÄR SIG NYA SPRÅK................no problems..........de bägge snackar DANSKA utan BRYTNING
  • vi bor i ett stot hus med allt man kan tänka sig i yta.....plats göt handbollsplan i haven
  • barnen älskar sitt dagis
  • vi älskar de vi har lärt känna.....det är en del..........
  • vi Har det allmänt gott..


kom själv o hälsa på.de som gärna vill

MI CASA ES SU CASA

KOM IHÅG.....................

VI KLAGAR OGNÄLLER INTE

MAN MÅSTE BARA LÄRA SIG EN SAK-...........

TA SEDEN DIT DU KOMMER


så istället för o skriva INGENTING...ELLER SKRIVA KOMENTARER UTAN NAMN..............fär de kommer jag snart STÄNGA AV....kommer bara vilja ha komentarer där NI.LÄSARE VILL SKRIVA ERA NAMN PÅ VAD NIO SÄNDER IN.O VÅGAR STÅ FÖR DET..............

SÅ SNÄLLA..............
KOM IGEN NU,...................O VISA VEM NI ÄR---------

HALLÅ..................JAG SKRIVER JU MED MITT NAMN...............SÅ WHY CAN´T U








Kommentarer
Postat av: Anonym

Det var ett långt inlägg...
Man behöver inte flytta så långt för att bryta sitt sociala kontakt nät....det tar tid att bygg upp ett nytt, men lite fortare om man har ett arbete eller studier där man träffar samma människor regelbundet..jag säger inte att det ersätter ens gamla..men man behöver ett kontakt nät för att må bra...
Skriva sitt namn på denna sidan kommer jag inte att göra mer..så vänta inte på det kära du!

2007-01-11 @ 09:59:53
Postat av: Anonym

fattas det en blogg eller?
Har du tagit bot nån malin..tyckte det fanns en som var skriven efter denna..men har kanske fel!

2007-01-11 @ 14:42:34
Postat av: MISSIS P

JA DET SKEDDE NÅT DÄR........så tyvärr....hann inte alla läsa det.....TUR KANSKE........för jag va väldigt arg när jag skrev det

MEN VA INTE SÅ SPYDIG...........
börja skriva namn igen........ ..........
DET JAG SKRIVER O BERÄTTAR HÄR.ÄR MIN ENSAK, MEN IBLAND KAN DET BLI FÖR BRA.........


SÅ DET .... BLEV SOM DET BLEV

Postat av: Helena

alla måste vi få kräka av oss ibland. det gör jag med. har också en hel del av dagen och helgerna ensam, visst kan man klaga ibland men jag visste vad han hade för yrke när vi träffades. vi har inte heller så många som kan ställa upp med till exempel barnpassning. Passa på och njut så länge ni är iväg, tids nog måste ni tillbaka till gamla svedala, men tro inte att priserna stått stilla här. passa på att shoppa billigt medan du kan.
(tänker på D-land). elen, den är inte billig här heller. Bra med ett jobb så lär du känna ännu fler och folk utanför handbollen. Som tidigare inläggare skrivit ett socialt nät är viktigt. mannen din kommer väl hem i morgon eller?? skönt! hälsa
Kram

2007-01-11 @ 18:01:06
Postat av: Anonym

spydig? vem har varit spydig här?Inte jág iallafall!

2007-01-11 @ 18:13:54
Postat av: missis p

nej jag menar kanske inte spydig så,,,,,,men lite kanske sarkastisk..........Det var bara känslan jag fick när jag läser din första komentar.......EFTERSOM du använder mitt namn.......Så är det en liten underton..
o tycker jag att jag kanske har öppnat mig för mycket av det jag känner IBLAND......inte alltid, men kommer periodvis.....då känns det skönt o få skriva av sig...
därför raderade jag det..tycker det är lite dumt kanske o göra nåt dumt....som man ångrar.jag ångrade verkligen det jga skrev.....ja inte allt ...men en del av det......
men du har ju läst det.........

men jag sa till dej....det är inget personligt

kram

2007-01-11 @ 19:19:31
Postat av: Anonym

det var väl mer att frågan är ställd till dig..kanske bäst att inte skriva alls om det tolkas så fel!

2007-01-11 @ 19:56:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback