han-hon

Denna vecka på Efter 10 har de ett tema om ATT VARA ANNORLUNDA..............visst kan man ibland själv också känna sig annorlunda.
Jag kan ibland känna mig annorlunda för jag är överviktig...........Alltså nu menar jag inte att jag känner mig ANNORLUNDA...nej, men man kanske önskar att man SÅG ANNORLUNDA UT i kroppen........Men det är ju bara upp till mig själv, för det är BARA JAG SOM KAN STYRA DETTA............hm.är ju somsagt glad för att "stoppa" i mig onyttigheter..MEN HAR FAKTISKT SKÄRPT TILL MIG NU.............

Det är inte detta jag ska snacka om.det är ju som MÅNGA vill vara SMALA O SLANKA, KOMMA I EN 38 iallafall......

Nej.Malous gäst idag i soffan var en MAN SOM HÅLLER PÅ ATT BLI KVINNA.........

Jag kan faktiskt förstå kanske lite........För det är ju inte lätt o växa upp om man inte trivs i sin egen kropp, o känner att man är ANNORLUNDA.........men ska man verkligen behöva utsätta sig själv för detta.......

Han har nu iallafall precis genomgått en könsoperation vilket måste vara en väldig omställning. Ja o har det jobbigt nu. Kan inte sitta knappt o ja ni kanske själva förstår.......
Men hade man verkligen velat göra detta...........Jag menar...bara att VÅGA gå ut o berätta att man VILL VARA KVINNA/MAN.......
Jag anser att detta är FÖR mig väldigt onormalt............Man är ju född till den man är.........Vad säger omgivningen....Vad säger ens FÖRÄLDRAR, SYSKON..........ja det måste vara ett helvete att genomgå denna procedur........
Jag är VÄLDIGT GLAD ATT JAG ÄR FÖDD TILL KVINNA............

Har fått uppleva detta med att vara gravid, kunnat amma.har fått lov att ha turen att ha .JA FÅTT FÖDA BARN.....utan en massa kruseduller......

Tänk nu på dessa människor som funderar på könsbyte.........Jag undrar............
T ex en ung kille.som känner att han är FÖDD I FEL KROPP.............om han gör en operation,..............HAN KAN VÄL ALDRIG KUNNA BLI GRAVID.........för är man kvinna..så är det väl ganska naturligt att man en gång i livet ska kunna själv producera fram ättlingar............men det kan ju inte vara möjligt för en ""man"" omgjord till ""kvinna"" att kunna få inopererat både äggstockar, äggledare o livmoder...
Kan de det nu förtiden???? Då är de bannemig skickliga dessa läkare..........
Många frågor man har om detta................Det är ju så overkligt.............

Nej jag är väldigt glad ATT JAG ÄR JAG.............

fast skulle ju INTE sitta fel med en kraftig viktnedgång.......

Så nu ska jag faktiskt köra ett pass på MIN NYA MASKIN..................

Kommentarer
Postat av: Anonym

Såg inte själv detta, men det har varit andra program om det..lite invecklat o nog ganska jobbigt för alla inblandade..
Har en son som däcka..så jag får väl försöka muta honom med något nu..Sen laga lite mat!

2007-03-14 @ 16:52:20
Postat av: Anonym

Har ni kollat handboll? Kolla lite på svt 24..Där rök ifk ystad från elitserien trots vinst, men så vann ju drott med...
så det kan gå...
Hörde att Helsingborg var klara för elitserien...det kan bli många skåne derby...
Ja, annars en mkt lugn kväll..skall läsa ut min bok ikväll..spännande avslut även det!

2007-03-14 @ 21:14:34
Postat av: Anonym

Har ni kollat handboll? Kolla lite på svt 24..Där rök ifk ystad från elitserien trots vinst, men så vann ju drott med...
så det kan gå...
Hörde att Helsingborg var klara för elitserien...det kan bli många skåne derby...
Ja, annars en mkt lugn kväll..skall läsa ut min bok ikväll..spännande avslut även det!

2007-03-14 @ 21:14:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback