SUNSHINE

SOLEN HAR SKINIT HELA DENNA UNDERBARA NATIONELLA KVINNODAG...........
Ja det är ju den dan idag.Men inte för att jag hajar vad det innebär. Det är ju en dag som alla andra.........Ska man va nåt speciell partiföljeslagare eller vad?????
Bryr mig INTE ETT DUGG............
Men .....

Tittade imorse på TV¤ gomorron.ja det gör vi nästan alltid. Brukar dra till dagis när det har skrapats TRISS.........alltid kul o se hur mycket folket vinner................sån tur kommer man väl aldrig få. Ska man ha tur.ja då tror jag man ska köpa ett HELT häfte....för där måste ju vara några vinster som e lite större kan man ju tycka...........
O inte ska man heller satsa på nåt inom BÖRSEN nu.......där e det ju kris.............

Men detta med TV...................

på måndag kl 9.45 - 18.00 släcks ju det hela systemet som är markbundet, om jag inte har missförstått det hela.......
O de hade en reporter ute på ON OFF.........som stod o visade dessa BOXAR som det nu skall inhandlas i de föesta hushåll............
Tänk på de gamla pensionärerna o andra som kanske inte kan röra sig eller kanske inte har nån som kan hjälpa  dem..........O de som INTE HAR RÅD med en box..............TYCKER DET ÄR SYND OM DESSA MÄNNISKOR.
Det va som de sa ...............FÖRST SKA MAN BETALA TV-LICENS.....................BOX.................HYRA FÖR KANALER...........ja det blir ett dyrt kapitel......
Kan tro det blir ett himla skriveri nu framöver..................
Men varför ska det vara så besvärligt.............KAN DE INTE KÖRA SOM PÅ GAMLA GODA TIDER.tycker säkert många.......
Ja jag ser då ingen skillnad knappt på digital eller ej...........MEN VISST ÄR DET BRA ATT DET UTVECKLAS.........
men igen.......Tänker man inte på de äldre människorna..................
Får väl se vad som skrivs..............

o sen e det ju inte alls säkert att det räcker til alla heller detta med INKÖP AV BOXAR.............folk kommer ju få köra runt i halva sverige för o hitta det de ska ha..............O sen de som inte har TV som är gjord för o ta emot DIGITAL............då får de ju köpa nytt.....eller??????

Stackare där ute...........MEN DET ORDNAR SIG........

detta är bara vad jag har för tankar..............

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tror nog det ordnar sig för de flesta..om jag nu har rätt..så drabbas ingen av de hushåll som tex har kabel tv..och det har ju ganska många. Vi får väl se vad som händer...Om man nu sulle batal per kanal man har..borde de slopa den där tv-licensen!

2007-03-08 @ 19:21:26
Postat av: Fredrik hansson

Tur att man rösta rätt i höstas, nu vill di blåe avskaffa tv licensen. Puh va skönt.

Här hemma får jag ofta stå vid spisen om jag vill ha min GI mat, nina stöttar mig men det känns som om man inte e lika hungrig efter att man stått och lagat maten.

Vill du ringa mig i kväll, jag har något viktigt att berätta.

Hansson

2007-03-08 @ 19:36:43
Postat av: Mart

Pricksystem vore bra.. Engångsföreteelser straffas för hårt med det system vi har nu, fast det är väl bara för att man kanske åker dit som man tycker så :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback