MUMS

DAGENS BESTOD AV........

Ja vi blev så sugna på riktigt god gooooooooood mat idag..........

Det va faktiskt mannen som kockade i dag. Han sa själv att----------fan jag skulle blivit en RV KOCK...........Han älskar o stå iköket o brassa o ta ett glas rödvin eller en kall öl.

Jag hade TYVÄRR..........en jacka..........MIN NYASTE SKINNKAVAJ o laga............Hade av nån anledning gått sönder under vänster arm.Inte i sömmen.............Utan liksom 4 revor i självaste skinnet.............VET EJ HUR DET GICK TILL......Men tror det hände när vi satte oss ibilen. jag hade knäppt den helt .det va kallt ute. Vi skulle på shoping.....MAT...........o det  va 2 prinsar bak som skulle ha bältena på................MNAK.....SA DET BARA............men såg inget.
så häromdan när jag skulle ha kavajen till MATCH.............såg jag dilemmat..............VILKEN SORG JAG FICK....älskar denna FUX färgade jacka..............
Tir va att jag skulle på JYSK o handla lite nya ljus ..vi tänder ju ljus varje kväll..........ROMANTIKER SOM VI ÄR...........så hittade jag faktiskt JUST RÄTT FÄRG.............

Medan mannen i mitt liv o min livskamrat o våra 2 prinsar skalade räkor till förrätten så lappade jag ihop min jacka.............TUR DET VA I ARMHÅLAN................så det syns inte...........

Mannen.......ja han stod fullkomligt o njät bakom spisen..............GRYMT GOTT..............

det bjöds på........

  • ENTRE..............
NÅT LUVLIGT GOTT SOM

  • FÄRSKA RÄKOR I CROSSIANT med Creme Fraiche, chili, Majonnäs, Dill och 5 pepparsorter på kvarn
Till huvudrätt bjöd mannen på..........

  • Färsk kyckling delad i bitar med MIN EGEN PÅHITTADE MARINAD..............låg o göttade sig en bra stund i rumstemperatur...........För grejen är det att ska man tillaga kött eller annat DIREKT från kyl....JA D¨BLIR DET NÄSTAN KOKT..............så låt det ligga framme ett tag innan tillagning..................MAN SKA INTE HA BRÅTTOM..........då blir det inte GOTT...............
  • BASILIKA, RÖDLÖK, VITLÖK CHERRYTOMATER O VIT BALSAMICO...............grymt gott.........LÅT GÄRNA STÅ ETT BRA TAG, SÅ SMAKERNA HINNER GÅ IVARANDRA............
  • BASMATIRIS...............(det åt inte missis p)
  • HEMMA GJORD SÅS på vätskan från kycklingeni ugnen..............matlagningsgrädde, vitlöksolja, peppar o salt.liten touch av ANDFOND på flaksa från  TOUCH OF TASTE...........är min nya favorit............
till detta drack jag 1 glas rött...................

Ja vilken härlig middag det blev................PROVA DET.............................jag menar,det e ju faktiskt LILL LÖRDAG idag...........o mannen hade HELT FRITT idag.........

O JAG VA INTE INATT I SKÅPEN I KÖKET O NALLADE................fast kl halv 7 imorse vaknade Stor prins o vile ha frukost..........Men mannen tog över, så JAG kunde ligga till det va dags o köra på dagis...............SUPER SKÖNT...........

Inte fel o vakna till NYBRYGGT KAFFE O SE PRINSARNA PÅKLÄDDA O ALLT............

men tro inte att VI BESTÄMMER VAD DE SKA HA PÅ SIG..............nej nej............DET SKÖTER DE SÄLVA.........

där har vi INGEN TALAN.........................

HAHAHAHA












Kommentarer
Postat av: Anonym

Trevligt när männen står vid spisen..
Händer ibland..dock inte särskilt ofta här..
Dem kan ju när dem vill!

2007-03-08 @ 15:25:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback